BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

2.5 zenklai ir zymejimas * be pav.

2.5  Ypatinga problema Dangos žymėjimas,
ženklinimas –
trūkumai ir siūlomi sprendimai Lietuvoje

 

 

Dviračių / bevariklio transporto planavimas,
projektavimas bei įdiegimas į miesto transporto sistemą yra
neįmanoma bei jam aiškiai skirtam ženklinimui bei žymėjimui.

Lietuvos teisiniai aktai numato ir atskirus bevariklo
transporto kelius, kurie nesutampa nei su varikliniu, nei su
pėsčiųjų, nei su visuomeninio transporto srautais.

Deja, iki šiol tam nėra išskirtinė ženklinimo
ir žymėjimo tvarka kuria reikalinga kad išskirtini srautai
nesusipainytų ir kieno eismo dalyvio teisę bei atsakomybę
būtų aiškiai nustatoma. Teisiniai dokumentai taip pat vengia aiškiai
nuostatyti atsakomybės tuo klausimu kai kelias pvz. žaliakelis arba Parko
gatvė turėtų būti skirta vien ir išskirtiniaivienai transporto priemonei. Įprastai ir leidžiama automobiliu
(pri)važiuoti net nenustatoma  kad
vairuotojai privalo kitiems eismo dalyviams suteikti eismo pirmenybę.

Kadangi šios problemos Lietuvoje galutinai tik
sprendžiamas nacionalinio reikšmės aktų pakeitimais,iš
savivaldybės pozicijos galima tik įvardinti problemą ir
galimą sprendimą – be galios – pasiūlyti.

Be pačio teisinės galimybės aiški problema
ir belieka netechninis klausimas: taisyklių laikymo užtikrinimo
problematika.

 

 

1.      Trūkstančiai
ženklai dėl netikslingo Vienos eismo
ženklų konvencijos
H tipo ženklo taikymo

 

Vienos
konvencijoje
aiškinama kad „Nurodomieji ženklai gali būti
skiriami tik tam tikriems eismo dalyviams, parodant jų kategorijos
simbolį. … Tais atvejais, kai ženklą reikia suprasti, jog jis
negalioja tam tikros kategorijos eismo dalyviams, tai parodoma jų
kategorijos simboliu ir atitinkamos šalies žodžiu „išskyrus“.“[11]

 

Užtat Lietuvos
Kelių Eismo Taisyklėse su užrašu „išskyrus“ tik žinomas ženklas Nr.
847 „Išskyrus neįgaliuosius“  Tai yra nelogiška kadangi ženklais
„Įvažiuoti draudžiama“ Eismas draudžiamas ir Motorinio transporto eismas
draudžiamas (Nr. 301, 302, 303) daroma išimtis maršrutiniam transportui
nenumatomas atitinkančio ženklo „išskyrus maršrutiniam transportui“.
Logiškai ir ženklai „išskyrus maršrutiniam transportui“, „išskyrus
dviračiai“ bei „išskyrus pėsčiuosius“ turi būti
įmanoma.

 

 



Figure 8 Lentelės 2.5.1: Galimi ir nenumatomi
kelio eismo ženklai Lietuvoje neišnaudojamos Vienos eismo ženklų
konvencijos galimybės
 

Tokia ženklų kombinacija pagal
Kelių Eismo Taisykles galima

 

Tokios kombinacijos nenumatomos, nors
kitų Vienos eismo ženklų konvencijos šalių teisėtos (žrk.
prieduose)

Maršrutiniam transportui leidžiama įvažiuoti (su
jam skirtu žymėjimu)

 

Aklagatvis negaluoja pėstiesiems

Pėsčiųjų
taku leidžiama dviračiais važiuoti (kai sąlygos netinka
dviračių tako įrengti). Dviratininkai suteikti
pėstiesiems eismo pirmenybė

 

dviratininkams leidžiama įvažiuoti (su jiems
skirtu žymėjimu)

 

 

2.     Ženklų trūkumas dėl
Kelių Eismo Taisyklių ir Statybos Reglamentų neatitikimų

 

 

Toliau yra kelios
gatvės ir aikščių kategorijos statybos reglamente kurioms
nėra skirti atitinkanti ženklai Kelio Eismo Taisyklės, nors
kelių atitikmenių turi. Esamus bei nesamus (siūlomus
sprendinius) pavaizduojami sekančiose lentelėse

 

3. Kelių eismo taisyklėse esami ženklai ir jų atitikimas Statybos
reglamente „Susisiekimo sistemos“

Ženklas KET Nr. 542 - riboto greičio zona[12]

 

Ženklas KET Nr.553- Gyvenamoji zona

Už ženklo
esančioje teritorijoje galioja šių taisyklių reikalavimai,
nustatantys eismo tvarką gyvenamosiose zonose

 

Atitinka
STR kategorija GZ[13]

 

 

3. Statybos reglamentui „Susisiekimo sistemos“
esami eismo zonos ir gatvės be atitikmeniųKelių eismo taisyklėse

 

NERA

Ženklu Nr. 542 pagrindu sudarytas (nesamas) ženklas be
variklio transporto gatvė

PZ[14]  kategorija
pagal statybos reglamentą

 

 

Ženklu Nr. 542 pagrindu sudarytas (nesamas) ženklas be
variklio transporto gatvė

D1-2 Ramaus eismo gatvė[15], - NZ Ramaus eismo zona[16] kategorija pagal statybos reglamentą

 

 




Spalvos problema ženklams ir dangai

 

Neaiškus kol kas ir dviračių kelių atskirimas spalva. Nors
paplitusi raudona danga (ypač tinkleleliu, pvz. Konstitucijos pr. bei prie
Nacionalinio muziejus) ta pati raudona – signalinė spalva ir naudojama
kitais atvėjais - pvz. priešais Nacionalinio Muziejaus prie Mokslų
Akademijos privažiavimas ta pati danga klojėta-  ir jis pvz. pradėta
pėsčiųjų perėjas raudona spalva žymėti.

Vengiant nesusipratimų
verta apie kitą spalvą galvoti.

Pačiai
geriausiai dangai – asfaltui – galima gauti įvairiomis spalvomis ir taip
skirtingose šalyse ir dedama: Mėlyna spalva – Kopenhagoje, Žalia spalva –
Londone.

 

Svarbiausiai kad
ženklinimas ir žymėjimas būtų kaip ir visas tako planavimas nuoseklus.

Vienintelės
prielaidos spalvinimo klausimo atžvilgiu daro Kelio Eismo Taisyklės kurios
ženklų numeriais 626 ir 627 nustato ženklų spalvas: “Keliui
(maršrutui) arba dviračių trasai suteiktas numeris. … Žalios spalvosženklas nurodo tarptautinio, raudonos – magistralinio, geltonos – krašto, o mėlynos– rajoninio kelio numerį. Ženklas su brūkšniniu apvadu rodo važiavimo
kryptį į tą numerį turintį kelią“

 

Šias ženklų
spalvas perkelti iš automobilinių kelių ženklinimo ir jie
nebūtinai atitinka dviračių eismo – ypač ne poilsio ir
turimo – reikalavimams. Be to pilnas automobilinių kelių ženklinimo
standarto taikymas dviračių trasoms gali suklaidinti Vairuotojus.  Deja, Vilnių kerta tik vieną
tarptautinį dviračių trasa (EuroVelo Nr. 11). Ir galų gale
dar nėra aiški sistema arba institucija suteikiančia bei
valdančia skirtingų lygmenių dviračių trasų
numerius.

 

Todėl
sekančiai siūloma suprastinta sistema

 

 

Siūlomi dangos žymėjimo ir ženklino principai  

 

Laikinai – iki patikslinimo rekomenduojama Be
variklio eismo reguliavimui naudoti pusės standarto didžio ženklai ir
žymėjimas.       



1.      Rekomenduojama
kurti išskirtinės be variklio transporto žymėjimo ir ženklinimo
taisyklės           Vilniaus miestui
bei jo pagrindu siūlyti nacionalinį standartą



2.      Tam
kad papildomas šiuolaikiško eismo reguliavimo patirties atitinkamas be variklio
eismo srauto reguliavimas būtų įmanomas reikalingas Kelių Eismo Taisyklių pakeitimas / papildinimas   



Rekomenduojama išskirti skirtingų paskirties
dviračių trasas spalvomis
[fW1] :    

žalia spalva –pagrindinės trasos 

mėlyna spalva – vietinės trasos  

rudais ir kitų spalvų ženklais –
rekreacinės, turistinės ir išskirtinio kultūros paveldo –
turizmo trasos.       
Pavyzdys  Nr 637 pagrindu

raudona spalva bendrai žymi
skirtingų pavojaus taškų ir neturi būti supainiota su tik
dviračių eismo skirta spalva
 

 

Dangos spalvinimas arba nespalvinimas gali priklausyti nuo jo
poreikio

 

Dar sukuriama
dviračių trasų ženklinimo sistema turi atitikti ir
nacionalinio ženklinimo standartams bet – kai dviračių trasa
nėra nacionalinio reikšmes kelyje – turi atitikti Vilniaus miesto eismui
ir turizmui skirtoms ženklinimo sistemoms.

Pasak
tarptautinio patirtį yra dvejų skirtingų dviračių
ženklų rūšys:

A)    turi būti ženklas – atmintinė.

Jis rodo tam tikru atstumu, kad dviratininkas dar yra tikslingoje kelyje

KET numatytas:

B)     turi būti ženklas nurodomas
kryptį, tikslas (idealu: artimas ir trasos tikslas), jeigu yra ir trasos
pavadinimas ir trasos ženklas (logotipas)

 

Pagal KET
įmanomas ženklas:

Į Lietuvos sistema
panaši ženklinimo sistema iš Estijos pateikiama prieduose.

 

 

 



 

Žymėjimas (pasiūlymas pagrindinėms
trasoms
)

 



Žymėjimas (pasiūlymas pagalbinioms
trasoms
)

 



 

Rodyk draugams

Rašyti komentarą